Ota yhteyttä
Web-analytiikka

Web-analytiikka kertoo mitä sivustollasi tapahtuu

Hankit yrityksellesi mainostilaa printistä, suurien medioiden verkkosivustoilta, Suomen Yrittäjiltä ja hakukoneista hakusanamainonnan avulla. Taputat itseäsi olkapäälle, kun yrityksen sivuston kautta alkaa tarjouspyyntöjä satelemaan. Hieno juttu, mutta

  • Mikä näistä kanavista tuottaa tarjouspyyntöjä?
  • Mihin kanavaan kannattaisi markkinointibudjettia lisätä?
  • Onko jokin kanavista täysin turha, joka vain syö markkinointibudjettia ilman tulosta?

Oikein määritetty Web-analytiikka auttaa kertomaan, mistä liikenteen lähteistä sivustosi kävijät saapuvat ja ennen kaikkea mitkä liikenteen lähteet tuottavat tulosta. Lisäksi Web-analytiikan avulla voidaan selvittää, mitkä osa-alueet, kuten esimerkiksi hakusanamainonnassa mitkä avainsanat, tuottavat parhaiten tulosta. Tarkalla analysoinnilla markkinointibudjettisi saadaan tehokkaaseen käyttöön.

Ota yhteyttä, niin autamme Web-analytiikkaan liittyvissä kysymyksissä!

Web-analytiikka

Web-analysointi liiketoiminnan apuvälineenä

Sen lisäksi että Web-analytiikka kertoo mistä liikenteen lähteistä kävijät tulevat, kertoo se myös kävijöiden käyttäytymisestä sivustolla. Käyttäytymisanalyysin perusteella voidaan löytää sivustolla esiintyviä pullonkauloja, mikä sivuston sisällöstä kiinnostaa kävijää ja paljon muuta.

Oletko koskaan pohtinut, mistä päin Suomea tai maailmaa sivustollasi vierailevat kävijät ovat? Myös tämän selvittäminen onnistuu Web-analytiikan avulla. Tietoja voidaan hyödyntää esimerkiksi markkinoinnin kohdentamiseen.

Tunnista asiakkaasi tarpeet

Web-analytiikan avulla voidaan seurata, mitkä aiheet sivustollasi kiinnostavat käyttäjiä. Kiinnostuksen perusteella voidaan tarjota lisää materiaalia käyttäjille ja tätä kautta sitouttaa heitä asiakkaiksi. Lisäksi Web-analytiikan avulla on mahdollista seurata, mitä käyttäjät hakevat sivustoltasi. Jos heidän hakemaansa sisältöä ei löydy, voidaan tämä huomioida ja tuottaa kyseistä sisältöä sivustollesi.

Kuvitellaan, että omistat verkkokaupan, joka myy alusasuja. Sivustollasi on sisäinen haku, jonka kautta käyttäjät voivat hakea tuotteitasi verkkokaupasta. Sivuston haku on liitetty Web-analytiikan seurantaan ja Web-analytiikasta näkee, mitä tuotteita käyttäjät hakevat. Huomaamme, että haku ”punaiset bokserit” esiintyy usein haussa, mutta kyseistä tuotetta ei ole verkkokaupassasi. Havaitun asiakaskäyttäytymisen perusteella ehdotamme luonnollisesti, että punaiset bokserit tulisi lisätä valikoimaan.

Testaa sivustoasi

Tänä päivänä Web-analytiikka ei seuraa pelkästään kävijän toimia sivustolla. Esimerkiksi ilmaisella Google Analytics -kävijäseurannalla on mahdollista toteuttaa A/B/C -testausta. Web-analytiikan avulla voidaan siis testata aidoilla kävijöillä, minkälaiset elementit sivustolla ohjaavat parhaiten kävijää konvertoitumaan. Testausta käytetään konversio-optimoinnissa.

Sinun ei tarvitse olla analytiikan asiantuntija, jätä se meille. Toimimme strategisena kumppaninasi verkossa ja autamme tekemään oikeita päätöksiä markkinoinnissa.

Ota yhteyttä, niin keskustellaan lisää analysoinnin hyödyistä!

 

 

 

 

 

 

Holla Online
Holla Online Oy
Aleksanterinkatu 17 B 4 krs.
15110 Lahti
  050 585 0210
  info@holla.fi
     
Sertified Google Partner